Faceți căutări pe acest blog

marți, 9 octombrie 2012

Jianu Liviu-Florian - Scrisoarea unui câine către hingherii lui



Scrisoarea unui câine către hingherii lui


Nu tot treziţi, stimaţi hingheri,
În genocidul fără armă,
Aceşti fantastici pauperi,
Lăsaţi-i, cel puţin, să doarmă!

Nu-i tot contorizaţi, la tot –
Nu demonstraţi, hingheri stimabili,
Că nici chiar dreptul lor la vot
Nu e legal – că nu-s rentabili –

Sunt şi ei câini fără stăpâni,
Au dreptul lor la libertate,
Nu vă spălati de ei, pe mâini,
În execuţii comandate –

Aceşti fantastici pauperi,
Fără venit, fără servicii,
Le-a mai rămas, din ce-a fost ieri,
Doar meganorma de suplicii –

Facturi mai mari, de achitat,
Şi vieţi mai mici, de dus în spate –
Într-o maşină de tocat
Chiar minimala libertate –

Stimaţi Hingheri ai Lumii Noi,
Nu ştergeţi creierele toate,
Nu experimentaţi pe noi
Sclavia-n marş de libertate!

Stimaţi hingheri, de azi, de ieri,
Nu puneţi câinii să se muşte –
Să concureze în plăceri
Pe un rahat, ca nişte muşte!

Stimaţi hingheri, ştiu, e-n zadar,
Să vă implor – opriţi măcelul ! –
E hingheritul – planetar –
Şi omu-n cuşcă – vă e ţelul –

Contorizat şi cipuit,
Supravegheat, gonit din spate,
Către progresul infinit,
Un animal – atât cât poate –

Şi când nu poate – un rebut –
Un maidanez pe caldarâmuri,
Un paria care latră mut,
Spre interzisele tărâmuri –

Aceşti fantastici pauperi,
Fără venit, fără servicii,
Le-a mai rămas, din ce-a fost ieri,
Numai prezentul de suplicii –

Facturi mai mari, de achitat,
Şi vieţi mai mici, de dus în spate,
Într-o maşină de tocat
Umanitatea ce se zbate !…

5 octombrie 2012
Jianu Liviu-Florian

Ultima dorinţă

 

Din lumea aceasta, din rău şi din bine,
În Rai de-am s-ajung, în cetatea promisă,
Cu ziduri de aur şi porti de rubine,
Lăsaţi-mi, vă rog, o fereastră deschisă!

În Rai de-am să intru - firesc, din greşeală,
În sunet de trâmbiţi şi imnuri de misă,
În sala cu tronuri divine, astrală,
Lăsaţi-mi, vă rog, o fereastră  deschisă!

În Rai de-am să fiu prizonierul iubirii,
Şi milei, frăţiei pe inimă scrisă,
În chiar catedrala  nemărginirii,
Lăsaţi-mi, vă rog, o fereastră  deschisă!

Căci pasăre-am fost, şi-am zburat totdeauna,
Şi liber am fost - şi pe lumea închisă -
Dorinţa din urmă, mi-e singură - una:
Lăsaţi-mi, vă rog, o fereastră  deschisă!


5 octombrie 2012
 Jianu Liviu-Florian