Faceți căutări pe acest blog

vineri, 26 octombrie 2012

Jianu Liviu-Florian - Îmi place să fiu…



Îmi place să fiu…

Îmi place să fiu fericit.
Până şi în nefericire
Mă simt într-al noulea cer,
Când mă gândesc
Ce bine o duc
In comparaţie cu atâţia nefericiţi.
Desigur,
Sunt şi momente de slăbiciune,
In care mă consider  persecutat de atâta fericire,
Am crize de identitate,
In care îmi dau seama
Ca atâta fericire, pur si simplu, nu mă mai încape,
Dar in general
Sunt un om fericit obişnuit
Care ştie ca este posesorul
Întregii fericiri din univers.

Tot dau din ea,
Şi întreb apoi în stânga şi în dreapta
Cum va simţiţi?

Aşa şi aşa!
Mi se răspunde.

Ce ţi-e şi cu fericirea asta!
Cu cât dai mai mult din ea,
Cu atât primeşti nefericire mai multă!

 Dar ştiţi,
Până şi în nefericire
Mă simt, în comparaţie cu aceşti nefericiţi,
Fericit…
  
26 octombrie 2012
Jianu Liviu-Florian

FIR DIRECT

Singurul lucru pe care îl întreb pe Dumnezeu
Este dacă face bine.

Dacă face bine,
Altceva nu mă mai interesează.

Are o Lume întreagă pe cap.
Are toată Lumea în pază.

Mă gândesc cu groază
Ce ar însemna să fiu Dumnezeu.
Şi în loc de a-mi onora  răspunderile din această ipostază,
Să scriu poezii
Când îi este Lumii mai greu.

De aceea,
Îi dau telefon  lui Dumnezeu,
Şi îl întreb:
-          Ce mai faci, Doamne? Bine?
-          Bine.
-          Mă bucur să aud asta. Ai grijă, Doamne, de tine!

26 octombrie 2012
 Jianu Liviu-Florian


Ca între bărbaţi
Lui P. B.  si I. E. P.

Scrisul lor venea
Chiar şi între femei
Ca de la bărbat la bărbat.
Avea ceva
Din odihna tâmplarului
Peste rindea.

Mâinile lor erau bătătorite
De mersul  creionului,
Şi inimile lor
Urcaseră între tâmple.

Aşa îmi vin în moalele capului.
Ca nişte patriarhi fumători,
Ce-şi beau vinul singuri,
În văduvia  de o pătură fără găuri a patului,
Până  se îmbătau cu parfumuri de flori.

Patrel şi Ioan
Doi bucuroşi ai caznei
De a-şi  scoate mâinile din soba cu lemne,
Ca  să ne încălzească sângele  îndoit cu  apă
Pe jarul de  semne…

26 octombrie 2012
 Jianu Liviu-Florian


Povestea locuinţei unui poet
Într-o bună zi, Dumnezeu a întâlnit un poet şi l-a întrebat:
-          Dacă ŢI S-AR DA CUVÂNTUL CARE DESCHIDE ochii, urechile, şi inimile, ce ai face?
-          Nu l-aş folosi, a răspuns poetul.
-          De ce?
-          Dacă ochii  nu învaţă să vadă, urechile, să audă, şi inimile, să cunoască, singure şi nesingure, de ce le-aş sili eu să o facă?
-          Nu ţi-ar fi milă de oameni?
-          Tocmai pentru că îmi este milă de ei, nu îi voi sili să vadă, să audă, şi să simta ceea ce  nu vor.
-          Şi atunci, dacă refuzi să foloseşti cuvântul cel atotputernic, ce vei face?
-          Voi vorbi oamenilor cu cuvintele mele fără putere, până când voi ajunge, dacă voi ajunge vreodată, până la ochii, urechile, şi inimile lor. Eu, Doamne,  sunt doar un copist şi  - cu rindeaua creionului meu, şi a inimii mele dintre tâmple - un tâmplar şi în/tâmplar al cuvintelor care vin să mă înlocuiască…
Dumnezeu nu a zis nimic. Dar a lăsat să vină libere, din Copacul Universal, asupra bunului tâmplar,  sublimele esenţe şi energii de în/locuire.

26 octombrie 2012
 Jianu Liviu-Florian