Faceți căutări pe acest blog

marți, 20 august 2013

George Anca - Mari poeţi ai lumii (1) - versiuni -



GALA LAUREAŢILOR la FESTIVAL TISMANA
2013 - Premiul I - Graţiela Bejinaru - Drăgoeni

Roșu De Gueles

Din cald și din frig
S-or naște doi Rigi,
Unul gheață, altul foc.
Sarea-i va uni la loc,
Bucurie și noroc.

Un boiangiu, altul zidar
Regenerați din baia sării
Fi-vor termen de Speranță,
Fiecare-n soarta sa.
Incandescent, Flamă primera
Ca un copil leit tatăl său.

Materie abjectă, de nulă valoare,
Ieșită din foc, admic și fal,
Darull Soarelui, înscris în GRAAL,
vas sacru, obiect căutat îndelung,
culegând sângele divin al lui Crist.

E balaur veninos, roșu și puternic,
Demn a intra în palatul Regelui,
Însoțit de-un cavaler înarmat și
De o zeiță, adevărată frumusețe...

E SULFUL, mă poți crede!

Graţiela Bejinaru - Drăgoeni -
melodia 1 în concurs la 14.08.2013

William Butler Yeats

În amurg

Căruntă inimă, în vreme gri,
Ieși clar din plase trase rău ori drept;
Râzi, inimă,-n amurgul înțelept,
Suspină, inimă, rouă în zori zi.

Mama ta Eire e totdeauna jună
Rouă lucind mereu și amurg sur;
Ci-i jos speranța, dragostea sperjur
Arzând în focul limbii mătrăgună.

Hai, inimă, pe deal, pe deal în sus:
Acolo mistica frăție dintre
Soare și lună și vâlcea și vintre
Și râu și val voința și-au suspus.

Și Dumnezeu din cornul Său sunând
Și timp și lume sunt în veșnic zbor;
Și dragostea ca sur amurg mai dor
Și mai ca roua-n zori speranța-i gând.

Graţiela Bejinaru - Drăgoeni -
melodia 2 în concurs la 14.08.2013

Fernando Pessoa

Eu, Eu însumi

Eu, eu însumi...
Eu, plin de toate anvelopele
Câte poate da lumea.
Eu...

La urma urmei totul, pentru că totul sunt eu,
Și la stele, pe cât se pare,
Îmi deschid punga spre a uimi copii...
Copiii neștiind...
Eu...

Imperfect? Incognito? Divin?
Nu știu...
Eu...

Am avut un trecut? Fără de viață...
Am un prezent? Fără de viață...
Voi avea mun viitor? Fără de viață...
Viața oprindu-se aici puțin...
Dar eu, eu...
Eu sunt eu,
Eu fiind eu,
Eu...
La Tismana-ntr-o grădină -
Start dat de Doina Gorjului


Francesco d'Assisi

Cântecul Creaturilor

Atotnalt, Atotputernic, bune Doamne
ție laudele, slava și cinstea
și toate binecuvântările.
Numai ție, Atotnalte, se cuvin
și nu e om demn de tine.

Fii lăudat, o, Doamne al meu,
pentru toate creaturile,
mai ales pentru messer Frate Soare,
cel ce aduce ziua ce ne ilumină
și este frumos și strălucitor în splendoare:
de tine, Atotnalte, poartă significație.

Fii lăudat, o, Doamne al meu,
pentru sora Luna și Stele:
în cer le-ai format
limpezi, frumoase și prețioase.

Fii lăudat, o, Doamne al meu, pentru fratele Vânt și
pentru Aer, Nori, Cerul senin și orice vreme
prin care dai susținere creaturilor tale.

Lăudat fii, o, Doamne
al meu, pentru sora Apă,
ce-i mult folositoare, smerită, prețioasă și castă.

Fii lăudat, o, Doamne al meu, pentru fratele Foc
cu care ne ilumini noaptea:
e robust, puternic și vesel.

Fii lăudat, o, Doamne al meu, pentru a noastră Mamă Terra,
care susține și guvernează și
produce felurite fructe cu flori colorate și iarbă.

Fii lăudat, o, Doamne al meu
pentru cei ce pierd pentru iubirea ta
și îndură moartea și suferința.
Fericiți cei le vor suporta în pace
pentru că de tine vor fi încoronați.

Lăudat fii, o, Doamne al meu,
pentru Sora noastră Moarte corporală,
de care niciun om viu nu poate scăpa.
Vai de cei ce mor în păcat mortal.
Ferice de cei ce se află în voia ta
pentru că moartea lor nu va face vreun rău.

Lăudați și binecuvântați pe Domnul și mulțumiți-i
și slujiți-l cu mare smerenie.

        Versiuni de George Anca
Mai multe poezii: 

 Mai multe video de la Festivalul cântecului, jocului şi portului popular gorjenesc „Tismana 2013”, Editia a XLVI-a. Sântămăria Mare, 15 August 2013 http://www.youtube.com/festivaltismana