Faceți căutări pe acest blog

joi, 30 mai 2013

Alexandru Melian - Autotputernicia efemerului



ATOTPUTERNICIA  EFEMERULUI
 
Casa Moş Ion Roată - Câmpuri - Vrancea


În grădina mea micuţă, mi-am trudit un colţ de rai…
Nu ştiu cum e cel din Biblii şi nici cel croit de visuri
dar al meu, sfinţit smerelnic cu splendorile de mai,
nu-şi sfiieşte dăruirea-n faţa altor paradisuri .

Liliecii în logodnă cu sfioasele zambile
se îmbată în parfumuri şi se scaldă în zefir
caprifoiul, - palma Maicii noastre sacre –
tămâiază printre ramuri dragi mirozne de copile,
iar caişii ninşi de soare, ţes contur de patrafir.

Tuturor acestor Eve de parfum şi de culoare
Paradisul le deschide ispitirile nuntirii
Si-n concertul dat de dânsa, draga mea privighetoare,
Freamătă în dans de noapte, spre logodnă, trandafirii.

Din petale ţes covoare de parfum şi curcubeu,
Frunzele-ncropesc din verde leagăne de voluptate
Iară spinii se-ncrustează în fantasme de femeie
Sângerând, anamorfotic, pulberi de eternitate.

Din păcate, moştenirea izgonitului din Rai
Ni-i povară fără tihnă şi blestem fără iertare…
Peste nu ştiu câte zile, din grădina mea de mai,
Cu valiza-n mâna dreaptă şi cu ochii-n depărtare,
Voi redeveni asemeni pufului de ciumăfai.
Cât de bine era, Doamne, dacă mă zideai în floare !

                                                           Alexandru  MELIAN