Faceți căutări pe acest blog

joi, 1 noiembrie 2012

Jianu Liviu-Florian - Ode, părinţi, cinstiri, frumoase doamne



 

Oda bucuriei


Dumneata ne ascunzi ceva, tovarăşe!
Pământul din care eşti făcut
Ne aparţine,
Apa pe care o bei
Ne aparţine,
Curentul, gazul pe care le consumi
Ne aparţin,
Chiar şi locul pe care stai,
Chiar şi aerul pe care îl respiri
Ne aparţin.
De ce nu recunoşti, tovarăşe,
Că eşti un duşman al  societăţii?
De ce nu îţi faci autocritica demn,
Ci te încăpăţânezi
Să ne ascunzi ceva,
Ce noi ştim demult?
De ce nu semnezi
Mărturisirea ta completă,
Şi nu te sinucizi
Ca măcar în ultima clipă
Sa faci un ultim şi modest serviciu
Omenirii care ţi-a suportat atâta timp
Acţiunile  duşmănoase?
Semnează, tovarăşe!
Chiar dacă nu semnezi
Vom găsi miliarde de cetăţeni
Care să te denunţe şi acuze
Şi miliarde de contoare şi cipuri
Care să îţi arate adevărata faţă
De tovarăş  care consumă mai mult decât produce…
Şi credeai că dumneata poţi să ne ascunzi ceva,
 tovarăşe!...


31 octombrie 2012
 Jianu Liviu-Florian


Dor de părinţi


Tocmai acum, când sunt părinte,
Şi-mi fac copiii rugăminţi,
Când nu mai am puteri şi minte,
Cât am nevoie de părinţi!

Să uit de ultima mea grijă,
Să fiu din nou copil iubit,
Dintr-un alun, să-mi fac o tijă,
Şi să mă uit la pescuit!

Pe unde v-aţi ascuns, pe lume,
Părinţii  mei ce-aţi fost copii,
De ce nu mă strigaţi, pe nume,
Şi nu-mi daţi tot ce pot pofti?

De ce istoria se tot zbate,
Cu alţi copii şi rugăminţi?
Cine le dă, când cer de toate,
Când nu mai pot aceşti părinţi?

Unde-mi sunt, Doamne, ei, părinţii,
Să îmi tot dea, din viaţa lor,
Putere trupului şi minţii,
Să dau copiilor, ce vor?

O lume-ntreagă de mi-ar cere,
Le-aş da-o fără rugăminţi,
De aş primi din cer, putere,
Le-aş da părinţii mei, părinţi…

Vă sărut mâna tată, mamă,
Veniţi  când nu mai ştiu şi pot,
Când mă îngheaţă marea teamă,
Să ne mai daţi odată tot!

1 noiembrie 2012
 Jianu Liviu-Florian

  

În cinstea poetului

În memoria poetului Adrian Păunescu ( 20 iulie 1943 - 5 noiembrie 2010 )

În cinstea poetului  decedat,
A fost angajată
o femeie dată afară
din combinat.

S-au adunat notabilităţile administrative,
Patronale, literare, politice, etc…şi s-a căutat
Cu foarte multă luare aminte,
un om la jumătatea vieţii,
în putere,
care să aducă pe lume măcar atâta lumina
câta i-a rămas poetului de spus
după condamnarea lui la tăcere.

Au fost atât de mulţi candidaţi
Încât înţelepţilor le-a fost greu
Să lase în stradă
Tineri,
Mame şi taţi.

Au tot cântărit
Ce viaţă se apropie mai mult
De versurile Repetabilei poveri, sau Rugii pentru părinţi.
Şi au găsit o mamă fără serviciu
Cu o fată
 Orfană de tată.

Ea trăia pe lume
Din  post, legume cultivate la ţară,şi rugăciune.
Şi credea.
Credea în Dumnezeu, în Biserică, şi în sfinţi.
Credea  cu ochii închişi, şi cu ei deschişi.
Credea în oameni buni şi cuminţi.
Credea în victoria celor învinşi.

Lumea îi întindea pâine.
Ea o ducea la schituri şi mănăstiri.
Şi se hrănea cu posturi şi amintiri.

Lumea îi întindea milă.
Ea o dădea mai departe
Celor care erau în stare s-o poarte.

Lumea îi întindea compasiune.
Ea o ducea la mormintele sfinţilor,
Să se bucure de minune.

Nu ştiu de ce tocmai acea femeie
A fost angajată fără tăgadă
În memoria poetului
Care a scris ca surzii s-audă
Orbii să vadă,
Şi porcii
Să creadă…

31 octombrie 2012
 Jianu Liviu-Florian

Frumoaselor doamne

 
Frumoasele doamne mereu prea cuminţi,
Cu trupuri visate in nopţi de dorinţi,
Privind nesătul ca o haita de lupi,
Grădinile lor, de sub doi cantalupi –

Frumoasele doamne, zâmbind chiar si-atunci
Când soţii le uita, la griji, si la munci,
Când umbre, pe chipuri, le-apar, din nimic –
Mă au, doar pe mine, la degetul mic –

Frumoasele doamne, iubite, cândva,
Cu ochii deschişi drept in inima mea,
Cu palmele, sufletul meu, tulburând
Mă au peste glezna, colierul  flamand -  

Frumoasele doamne, fierbinţi si durute,
Cu coapse de fragi, si privire de ciute,
Cu parul de frunze,  si  miezuri de toamne,
Cu voi de-as fi una, frumoaselor doamne !

Frumoasele doamne mereu prea cuminţi,
Cu trupuri visate in nopţi de dorinti,
Privind nesătul ca o haita de lupi,
Grădinile lor, de sub doi cantalupi –

1 noiembrie 2012
Jianu Liviu-Florian