Faceți căutări pe acest blog

joi, 4 octombrie 2012

Jianu Liviu-Florian - Poeziile zilei




SĂRBĂTOAREA  VRĂBIILOR

Azi, s-a împărţit colivă. Ce-a rămas, lângă intrare
Au lăsat, să guste cine îşi va face-aici, cărare…
Şi vreo câteva pahare, mici, dar pline de dulceaţă,
Încă-şi aşteptau mesenii,  să se bucure de viaţă…

De la ei, din bogăţia unor mâini lucrând într-una,
De cu soarele răsare, până când apune luna,
Din Biserica de vise, ca o pânză de corăbii,
S-a-mpărţit aici,  colivă, celor mici, ca nişte vrăbii…

Şi oricât a fost de multă, şi oricât a fost de bună,
A rămas şi azi, destulă, să mai sature o gură,
Şi-a fost mare sărbătoare, şi pesemne, este încă,
Căci flămânzii toţi, ai lumii,  au mâncat, şi mai mănâncă…

4 octombrie 2012
Jianu Liviu-Florian

INTERVIU cu O VRABIE

-         De ce ţi-e frică, vrăbiuţă?
-         Că nu mai pot zbura, neicuţă!
-         Cu zborul meu, am să te-mbuib!
-         Dar  ce-mi fac puii mei, din cuib?

-         De ce ţi-e frică, vrabie mică?
-         De cei ce cuibul meu,  mi-l strică!
-         În cuibul meu, îţi fac pridvor!
-         Dar cuibul meu, este în zbor!

-         De ce ţi-e frică, bade dragă?
-         Că-mi curge viaţa, din desagă!
-         Din viaţa meu, îţi dau să bei!
-         Dar ce-mi fac, vrabie, puii mei?

-         De ce ţi-e frică, bade bun?
-         De cei ce viaţa, mi-o fac scrum!
-         În viaţa mea, îţi fac pridvor!
-         Dar viaţa mea  este să  zbor!


4 octombrie 2012
Jianu Liviu-Florian

 
Elogiu Universului

Se mişcă pământul ca pruncul în tine,
Femeie, iubită, icoană, soţie,
Întreg Universul prin tine, ne ţine,
Şi –şi lasă ofranda de dragoste, ţie…

Se naşte, prin tine, întreg Universul,
Galactice fiice, şi fii de lumină,
Pământul, prin tine, îşi dăruie mersul
Şi-şi urcă în ceruri, copiii de tină…

Femeie, iubita, soţie, bunică,
Şi soare ce n-are sfârşit vreodată,
Curaj care n-are sămânţă de frică,
Altar care naşte din el, viaţa toată…

Se mişcă pământul ca pruncul în tine,
Femeie, iubită, icoană, soţie,
Întreg Universul prin tine, ne ţine,
Şi –şi lasă ofranda de dragoste, ţie…

4 octombrie 2012
Jianu Liviu-Florian

 La început a fost un kil de carne...

 Sute de mii de copii pe an
Nu au învăţat să spună mamă.
Sute de mii de copii pe an
Nu au învăţat să meargă.
Sute de mii de copii pe an
Nu au văzut lumina soarelui.
Sute de mii de copii pe an
Nu au mers la şcoală.

Sute de mii de copii pe an,
Legal,
Cu toate aprobările necesare,
Au devenit materii prime
în prelucrarea cărnii.

4 octombrie 2012
Jianu Liviu-Florian

Întâlnire cu Sfânta Vineri

-          Bună ziua, Sfânta Vineri!
-          Să fiţi buni, cuminţi, şi tineri!
-          Ce mai ai de dat, măicuţă?
-          Tot o lada sărăcuţă!
-          Cui să facem, maică, bine?
-          Cui vă cere, cu ruşine!
-          Ce să dăruim, cu spor?
-          O mână de ajutor!
-          Cui să-i facem, azi, curat?
-          La sărac, şi împărat!
-          Şi să curăţim, ce pom?
-          Pomul ce rodeşte om!
-          Ce cuptor să facem lună?
-          Cel ce-şi dă inima bună!
-          Să dăm cep, cărui izvor?
-          Cel ce –i danie, tuturor!
-          Bună, ziua să îţi fie!
-          Bună, inima, şi ţie!
-          Mai e mult până la cer?
-          Uite-l ici, într-un ungher!
-          Dar de ce-i neînsemnat?
-          Că n-are nimic de dat!
-          Dar de ce-i aşa murdar?
-          Să îl cureţi tu, cu har!
-          Dar de ce-i neputincios?
-          Să-i fii, maică, Făt-Frumos!
-          Dar de ce nu dă, tot bine?
-          Să-l dai, maică, tu, din tine!


4 octombrie 2012
Jianu Liviu-Florian