Faceți căutări pe acest blog

vineri, 19 aprilie 2013

George Ene - Poeziile lunii aprilie


George Ene - Poeziile lunii aprilie



Pictura: http://facebook.com/dobritescu
Muzica: P!nk Try



A n u n ţ


Tăcerea e o insulă între cuvinte.
Cum nimeni,
de aproape un an,
nu mi-a deschis uşa,
să mă bucure cu pâinea caldă a cuvintelor,
tăcerea din jurul meu a prins crustă,
iar singurătatea mea
a devenit planetă.

De ieri
mă tot chinui să scriu un anunţ
pentru presa de pretutindeni:
“Vând planetă centrală,
ultradotată.
În locul unui vagon de dolari
prefer căuşul unei mâini calde,
plină cu vorbe bune:
s-o sărut
şi să-i sorb vorbele".



A r d e r e

  

ascultă sufletul ierbii ce vine
ascultă seva urcând în copaci
cum cheamă ploile
cum cheamă iubirile

tot aşa cum îţi ascult eu paşii
care m-au potecit în adânc
din lumina ochilor
până-n taina viselor

pune fruntea pe scrisul meu
şi-i vei simţi arderea
născând pe hârtie
cea mai pură iubire

şi iartă-mi
imaculata concepţie




Avem Dovezi!

  

                       Cu dragoste, tuturor acelora
                       care încă mai vor teritorii româneşti
                       – spre ştiinţă!


Venim din această glie de când ne ştim,
Cu toţi moşii şi strămoşii dimpreună.
Aici am învăţat să trăim şi să murim
În zile de dogoare şi în nopţi cu lună.

Bărboşii daci doineau cu Carpaţii prieteni
Şi-şi ziceau cu miere pe buze: "Ziua Bună!",
După care mergeau la câmp şi printre cetini
Sau rămâneau Christoşi pe vreo columnă.

Căci mulţi nechemaţi s-au vânturat pe-aici, peste ani,
Şi trecând au semănat focul şi jalea.
Au învăţat ai noştri să şi-i facă prieteni de la romani
Ori le-au arătat nechemaţilor pe unde le-e valea.

Ai noştri n-au luat nimic de la nimeni, ferească Sfântul!
De dat le-a dat tuturor mai mereu peste măsură
Şi i-au convins cu pilda vieţii că-şi iubesc pământul,
Iar dacă-şi văd de treaba lor, ei nu le poartă ură.

Şi-uite-aşa, Daco-Romania, cu care se sfârşeşte o lume,
A stat neînvinsă la margini de imperii, de pază.
E limpede: înaintaşilor nu le ardeau de glume:
Ei au rămas aici aceeaşi daco-romană oază.

Ei au rămas aici şi suntem aici de mii de ani
Şi-o putem dovedi tuturor cum se cuvine
Pe documente autentice, dar şi pe bolovani,
Căci am avut şi-avem destule Dovezi Geto-Latine!

  

Binefăcătoarea ploaie

  

Adineaori
au trecut pe-aici
iscusitul hidalgo Don Quijote,
urmat de Sancho şi de Dulcineea -
o tristeţe, o pală de vânt
şi şoapta de iubire a cerului,
ultimii soldaţi ai Marii Armate Albastre
ţintindu-ne cu săgeţile ploii.
Toate frunzele şi toate păsările
le-au făcut cuvenitele reverenţe,
mai albastre decât albul zilei uscate.
Noi ne-am frecat la ochi şi-am zis:
"Iată că cerul ne poartă de grijă!",
şi i-am inspirat,
şi i-am expirat,
să poată mărşălui în continuare.

Doar nu poţi opri din mers o asemenea armată,
care trebuie să ajungă tot mai departe -
la toate adresele
ivite şi neivite încă…

  

Panta rhei*

  

în mine curge azi cel de ieri
parte peste parte
până când potecile din palma mea
se vor adânci şi vor seca
asemenea canalelor din Marte
care nu duc nicăieri

 ___________________

*Totul curge (în greacă)

 George Ene

Cu iubire redactorilor

  

Cu iubire Revistei „Semănătorul”,
îndrăgită de tot poporul,
ca și pentru talentații Domniei Lor prieteni-truditori
noapte de noapte, până-n zori
pentru Cultura Românească,
să ne trăiască!l


Notă. Dragă George, redacţia ți-a dedicat un videoclip, ca semn  de apreciere pentru poeziile tale.
 " Pink - Try (Live Graham Norton Show)"  melodie, trunchiată de Vodafone ca reclamă!:



Redactorul nostru, ing. Toni Tomoniu, a prelucrat-o în format mp3 pentru ca cititorii noştri să o încarce pe telefoanele lor mobile!
Pentru salvare în calculatorul dvs., clic dreapta, alegeţi "Salvare ca..."
Ascultaţi-o cu drag...
Aveti rabdare însă să se încarce, mărimea fişierului, 9,8 Mb, se încarcă în funcţie de conexiunea dvs. la Internet!


Niciun comentariu: