Faceți căutări pe acest blog

marți, 22 ianuarie 2013

George Ene - Poeziile lunii ianuarie

Inflaţie

Inflaţie
Peroraţie
Fabulaţie

Avariţie
Opoziţie
Obstinaţie

Situaţie
Demonstraţie
Repartiţie

Malformaţie
Ecuaţie
Congregaţie

Fermentaţie
Saturaţie
Consultaţie

Inaniţie
Prostituţie
Agitaţie

Conflagraţie
Rezoluţie
Revoluţie

___________________________




Sunt, nu sunt…


   Sunt
ca sarea de cărunt.
   Staţi aşa:
Dacă nu sunt ?

   Sunt
tăcere-n amănunt.
   Ard ca focul,
deci, nu sunt.

   Sunt
şi mă tot toc mărunt.
   Să mă apăr,
zic: Nu sunt.

   Sunt
un zâmbet; dar mă-ncrunt
   când îmi spuneţi
că nu sunt.

   Sunt
şi miere, sunt şi unt.
   Când mă supăr
nu mai sunt.

  
Sunt,
şi viaţa o înfrunt…
   Astăzi sunt,
mâine nu sunt.

___________________________

Ce-ţi folosesc crucificat?


Îmi spun colegii, uneori
Pozând în compătimitori,
         Că ai jurat să mă omori.

Ştii bine că n-am ridicat
Spre tine ochii niciodat’;
         De ce mă vrei crucificat?

De ce mă arzi şi-mi dai fiori
Când te visez adeseori
Şi nu-nchid ochii până-n zori?
         De ce, iubito, mă omori?

Când ştii că n-am nici un păcat,
Că m-am topit de-atât oftat
Şi cu durerea-s împăcat,
         Ce-ţi folosesc crucificat?
 
ianuarie 2013